Ander bedrag in beschikking dan normbedrag voor aanbieder.

Avatar afbeelding
Mrt 31 (2 maanden geleden)
Anita van Loon schreef
Wij noemen in de beschikking de kostprijs om inwoners kostenbewust te maken. Voor de hulpmiddelen in bruikleen hadden we voorheen een contract met een aanbieder en in de beschikking werd de leaseprijs per maand overgenomen in het besluit. Dit bedrag werd door Zorgned automatisch gevuld door de keuze van het product en de ingangsdatum van de voorziening. Binnenkort hebben wij een contract met 2 aanbieders met aanbiederspecifieke tarieven. De aanbieders zouden liever zien dat "hun" tarief niet genoemd wordt, omdat ieder aanbieder een ander lease maandtarief kent bij een product. (bedrijfsgevoelige informatie).
Ik heb hierdoor de volgende vragen:
- Zijn er meer gemeenten die hier tegenaan lopen (aanbiederspecifieke tarieven en deze opnemen in de beschikking) en hoe hebben jullie dat opgelost?
- Is er een mogelijkheid om ergens in Zorgned een "eenheidsprijs/norm" per product (en periode) in te richten welke alleen voor de beschikking wordt gebruikt, een soort masker?

Dit laatste triggert mij ook in de aanloop naar 2027. In onze beschikking noemen we de leaseprijs maar voor de eigen bijdrage is die er niet in het geval van hulpmiddelen, maar dien je ook daar een kostprijs aan te leveren. Deze zul je ergens op productniveau willen vastleggen als dit kan en mee willen nemen in de beschikking naar de inwoner. Deze kostprijs is het bedrag wat wordt aangeleverd bij het CAK. Die wil je het liefst niet iedere keer handmatig invullen als het om gelijksoortige producten gaat.