Nieuwe aanvraag nodig voor gebruik wijzigingsproces

Nov 24, 2023
Nicole Verschuren schreef
Hoi collega's,

om het wijzigingsproces goed in te kunnen richten, ben ik benieuwd hoe jullie omgaan met de aanvraag voor deze wijziging. Stel de klant wil een ophoging van 2 uur begeleiding naar 3 uur, en de klant vraagt dit telefonisch aan. Verhogen jullie consulenten deze indicatie na onderzoek dan via het wijzigingsproces en komt er dan een nieuwe beschikking uit, of maken jullie consulenten toch eerst een Plan van Aanpak dat de klant moet versturen, en wordt daarna (bijv. door de backoffice) pas de voorziening echt gewijzigd?

Ik hoor het graag!

Mvg,
Nicole Verschuren
(gemeente Waalwijk)
1 Antwoord
Avatar afbeelding
Dec 07, 2023
Anita van Loon schreef
Goedemorgen, een wijziging van 2 uur naar 3 uur per week gaat bij ons via het Verlengings- en wijzigingsproces. De inwoner neemt contact op en de consulent maakt dit proces aan als vervolgproces op de originele aanvraag. Zij plant vanuit dit proces een huisbezoek, stuurt een afspraakbrief, neemt de gegevens over uit de voorgaande aanvraag en vult deze aan tot een nieuw plan van aanpak (bij ons heeft het meldingsverslag). ook wordt er in dit proces doelen bijgesteld en de prestatielevering vastgelegd. In dit proces kan de consulent vervolgens de oude voorziening voor 2 uur per week beëindigen en een nieuwe voorziening voor 3 uur per week toekennen. Hieruit volgt een beschikking naar de cliënt en de berichten voor het berichtenverkeer. Een wijziging van 2 uur naar 3 uur per wek kan namelijk nooit op de lopende voorziening (zelfde toewijzing), dat is niet toegestaan op basis van de landelijke regels.