Proces Hercontrole/Evaluatie en nieuwe hulpvragen

Jun 07, 2024
Dory Hammen schreef
Binnen onze organisatie werken wij als volgt bij een Hercontrole of Evaluatie van een eerder afgegeven - of verlengde/gewijzigde beschikking:
Door Frontoffice wordt in een hulpvraag/proces een beschikking afgegeven of verlengd/gewijzigd. In dit proces wordt ook een notitie voor de Hercontrole of Evaluatie aangemaakt met een datum in de toekomst en en een specifieke medewerker (de Backoffice).
Via de Actielijst pakt de specifieke medewerker (Backoffice) de notities op en maakt hulpvragen aan voor een Hercontrole of Evaluatie. Frontoffice bepaalt het vervolg in de hulpvraag.
Het gaat om ± 80 hulpvragen in de week.

Mijn vraag is:
Hoe is jullie proces voor Hercontroles/Evaluaties?
En welke functionaliteiten binnen ZorgNed gebruiken jullie hiervoor?

Ik ben zeer benieuwd.

Met vriendelijke groet,
Dory Hammen
Werkorganisatie Druten Wijchen
1 Antwoord
Nov 12 (6 maanden geleden)
TIM-helpdesk schreef
Hai Dory,

Bij ons is de client aan zet voor een evaluatie, zij nemen contact op. Wij maken dan een een evaluatieproces (beschikken, wijzigenproces), in de casus waar het aanvraagproces (beschikken) zit. Zo kan je de casus volgen van melding tot stopzetten voorziening. Er is een wens vanuit de consulenten om een brief te kunnen sturen naar de client een x aantal weken voor afloop van de indicatie, maar dit is lastig inregelen in Zorgned. Er zijn wel mogelijkheden, bijv zoals jullie dat doen met een actie in de toekomst, maar het vraagt veel handwerk.

Interessant item, ben benieuwd of er nog andere oplossingen zijn binnen de gebruikers van Zorgned.

Groetjes Liesbeth Roose
Gemeente Middelburg